Please reload

Najnovejše

Z uporabo omega 3 lahko tudi shujšamo

1/2
Please reload

Izpostavljeno

Živila proti nastanku rakavih oboljenj

 

Sklad za raziskave rakavih obolenj ocenjuje, da je 34% rakavih obolenj povezanih z dejavniki življenjskega sloga, vključno s prehrano. Dobra novica pa je, da so številne študije obrodile dokaze o učinkih mnogih živil proti raku. Torej naslednjič, ko greste v trgovino, dodajte naslednja živila v vašo košarico. Redno uživanje le teh lahko zmanjša razvoj nekaterih rakavih obolenj.

 

Grenivka

Vitamin C – antioksidant, ki je na voljo v večini sadja in zelenjave, kot so grenivke, pomaranče, paprika in brokoli – pomaga preprečevati nastajanje dušikovih spojin, ki povzročajo rakava obolenja. Diete z visoko vsebnostjo vitamina C so povezane z zmanjšanim tveganjem za rak na želodcu, rak debelega črevesa, požiralnika, mehurja, dojk in materničnega vratu. Ti rezultati so značilni za živila bogata z vitaminom C, ne le uživanje dodatkov, ki pa so manj zanesljivi. Torej poskrbite, da bo na vašem vsakodnevnem jedilniku veliko sadja in zelenjave, saj so odlični za vaše telo v mnogih pogledih.

 

Arašidi in arašidovo maslo

Nekatere raziskave kažejo, da uživanje živil bogatih z vitaminom E, zmanjšuje tveganje raka na želodcu, debelem črevesu, pljučih, jetrih, ter drugih oblikah. Tako kot pri drugih antioksidantih, ima vitamin E bolj udaren pomen. Z vitaminom E bogata hrana so arašidi, arašidovo maslo, mandlji, mandljevo maslo in sončnična semena. Ti bodo pomagali voditi obrambo vaših celic.

 

Sladki krompir

Beta-karoten je močan antioksidant. Uživanje hrane bogate z beta-karotenom, zmanjšuje tvegane raka na pljučih, debelem črevesu in želodcu. Najdemo ga predvsem v oranžni in listnati zelenjavi. Pri ženskah pred menopavzo, je priporočljivo uživanje veliko zelenjave, ki vsebuje beta-karoten, folat, vitamin C in vlaknine, kot je sladek krompir, saj zmanjša tveganje za nastanek raka dojk za približno polovico.

 

Divji losos

Nizka raven vitamina D v telesu je v večini povezana z rakom na debelem črevesu in dojkah. Znanstveniki pravijo, da lahko vitamin D pomaga preprečiti razvoj krvnih žilic, ki prehranjujejo rastoče tumorje in pomagajo ustaviti širjenje rakavih in predrakavih celic. Živila bogata z vitaminom D so divji losos in mlečni izdelki kot so jogurt in mleko. Ker je vitamina D v hrani zelo malo, razmislite mogoče o dodatkih, ki vsebuje od 800 do 1.000 IUS vitamina D.

 

Kurkuma

Je začimba rumene barve, ki jo najdemo v kariju. Kurkumin, aktivna sestavina kurkume,  je antioksidant in deluje predvsem tudi protivnetno in lahko pomaga pri preprečevanju raka z oviranjem z vidika celične signalizacije. Raziskave so pokazale predvsem, da pomagajo pri preprečevanju raka dojk, debelega črevesa, želodca, jeter in pljuč. Preprost način je uporaba karija v prahu za popestritev piščančjih in jajčnih jedi, ki doda poseben okus in je brez kalorij.

 

Zelenjava

Vsa rastlinska hrana – žita, sadje in zelenjava – vsebujejo manjšo količino fitohranil: naravne kemične spojine, ki so prav tako pomembne kot vitamini in minerali za ohranjanje zdravja. Obstaja tisoče znanih fitohranil, mnogi od njih so dokazali, da nas lahko ščitijo pred rakom. Zelenjava kot so brokoli, cvetača in zelje vsebujejo fitohranilo znano kot glukozinolat, ki lahko pomaga pri nastajanju nekateri rakotvornih snovi in spodbudi proizvodnjo encimov, ki razstrupljajo telo.

 

Čaj

Vsebuje spojine imenovane katehini, za katere znanstveniki teoretizirajo, da lahko pomagajo ustaviti rast rakavih celic in preprečujejo celične mutacije, ki prispevajo k razvoju raka. Na Japonskem, kjer je čaj osnovna pijača, je bila uporaba zelenega čaja povezana z zmanjšanjem tveganja raka na želodcu pri ženskah. Na Kitajskem pivci zelenega čaja ugotavljajo, da imajo nižje tveganje za razvoj raka trebušne slinavke in danke v primerjavi s tistimi, ki čaja ne pijejo. Vse vrste čaja – zeleni, črni, beli delujejo tudi kot protivnetno sredstvo. Katehini pa tudi zmanjšujejo holesterol. 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter